Szuper "crunchy pork belly"

 Hallottatok már a pork belly kifejezésről? Amerikában nagyon közkedvelt étel, ami arról híres, hogy a császárhúson rajtamaradt bőr szper ropogósra sül, míg a húsos rétegek a zsír kioldódása miatt extra szaftos marad. Ha kísérletezni szeretnétek a megszokott alapanyagaitokból, viszont új élémnyre vágytok, mindenképpen ajánlom!


Hozzávalók:

  • bőrös disznó császárhús
  • bors
  • pirospaprika

Elkészítése:

Először jól le kell takarítani a bőrös részét, ezért jól megkapargattam a késemmel. A húsos oldalát szépen beirdaltam. Külön tálában összekevertem a száraz fűszereket, majd jól belemasszíroztam a husi beirdalt részébe. Végül egy nap pihentetésre száműztem egy tepsiben a hűtőbe, aminek az alját megtöltöttem jó sok sóval. Valahogy így:


A só tökéletesen kiszívta a nedvességet a husiból, de azért még óvatosan letöröltem a maradék sót a bőrről.

A húst fejjel lefelé (tehát a beirdalt és befűszerezett részével lefefé) a sütőbe a rácsra tettem és a rács alá tettem egy tepsit, hogy oda csöpögjön majd bele a húsból kisült zsiradék. A sütőt bekapcsoltam 140 fokra, majd 4 órán át hozzá sem nyúltam. 4 óra elteltével feltettem a sütőt 200 fokra, majd lékveresévvel még egy órát sütöttem. 

Fontos!
Nem kell előmelegíteni a sütőt!
Nem kell hozzáadni extra zsiradékot!
A végén a légkeverés a szuper ropogós bőr elérése miatt elengedhetetlen.

Íme a végeredmény:


Hogy valóban megjöjjön a kedvetek, készítettem a felvágásról egy videót is:




Megjegyzések